Productlancering Glenlivet Alpha tijdens ‘The Glenlivet Experience’ van Pernod Ricard
Productlancering Glenlivet Alpha een groot succes! Het exclusieve “verhaal’ van de productlancering The Glenlivet Alpha vond plaats in CitySence. Een prachtige 4D locatie die in staat was om letterlijk en figuurlijk in hoge mate de zintuigen te prikkelen. En dat was ook precies het doel van het evenement. Bezoekers van het event waren de uitverkoren mensen uit The Glenlivet Community (The Glenlivet Guardians), waarvoor ongeveer 2 maal per jaar een activiteit wordt georganiseerd, aangevuld met bloggers. Tijdens dit event konden zij The Glenlivet Alpha exclusief komen proeven. Daarnaast vond op het evenement de onthulling over de werkelijke inhoud van de Glenlivet Alpha plaats. Het was een zeer exclusief evenement waarvoor het maximumaantal gasten was vastgesteld op 120.
Productlancering Pernod Ricard een zintuiglijk feest!
Door een uitgekiend infotainment programma met originele en smaakvolle accenten op de beleving van alle zintuigen werd de The Glenlivet Alpha onthuld op een manier die de juiste indruk maakte en bleef hangen bij de doelgroep. Kortom; het juiste verhaal in de letterlijk en figuurlijk bijzonder vormgegeven ruimte met liefde voor het accent. In het concept kwam The Glenlivet Alpha voortdurend naar voren in de afzonderlijke programmaonderdelen: in de inhoud van de presentaties, de vormgeving, het entertainment en prikkelden de verschillende onderdelen in samenhang alle zintuigen. Een paar succesvolle onderdelen uit het evenement.
Productlancering Pernod Ricard en ‘The Glenlivet Experience’:
De productlancering van The Glenlivet Alpha werd een extra beleving door een bijzonder element in The Glenlivet Experience. Twaalf volledig op maat gemaakte vliegtuigtrolleys vormden deze bijzondere beleving. De inhoud van de trolleys werd aan het zicht onttrokken, maar in elke trolley bevonden zich alle ingrediënten van één specifieke Glenlivet whiskey. De gasten konden dus niet zien, maar alleen maar voelen wat zich in de trolleys bevond. De winnaar van het juiste inschatten van de inhoud (gemiddeld 10 ingrediënten) werd verrast met de exclusieve whiskey.
Productlancering whiskey The Glenlivet Alpha en de Cress Proeverij
In afwachting van de whiskey nosing & tasting konden de gasten hun smaak pupillen testen door een experiment aan te gaan en groenten te proeven met zeer bijzondere smaaksensaties. Deze moesten worden afgeknipt van zeer bijzondere plantjes. Aan de tafel kon vervolgens gezamenlijk bepaald en geraden worden wat nu precies geproefd werd. Dit experiment verhoogde de interactie en bracht een bijzondere zintuiglijke ervaring met zich mee.
Productlancering met natuurlijk de nosing & tasting, maar ook met The Glenlivet quiz.
De Whiskey nosing & tasting: werd op een bijzonder hoog niveau verzorgd door niemand minder dan Wim de Ridder; Brand Ambassador Whisky’s van Pernod Ricard Nederland. Zijn passie en kennis werkte zeer aanstekelijk op de 120 gelukkigen die dit allemaal mee mochten maken.
Bijzonder vermakelijk en informatief was ook The Glenlivet whiskey Quiz. De quiz werd per tafel per tafel gespeeld en bracht de nodige competitie onder de gasten, maar ook allerlei leuke en bijzondere wetenswaardigheden. Deze quiz vond plaats onder leiding van Frank Meinster; Senior Brand Manager Whisky’s at Pernod Ricard Netherlands. Ook hier werden de winnaars verrast met een zeer bijzondere exclusieve fles whiskey.
Reacties op de productlancering tijdens‘The Glenlivet Experience’ (deelnemers en opdrachtgever):
Michel C: The Glenlivet Alpha tasting was zeker leuk, zeer verrassend. Ik vond het bijzonder en allemaal heel leuk gedaan. Heel leuk hoe ze de links deden met de verschillende whisky’s naar de Alpha toe. Het was een hele mooie en unieke ervaring voor mij en mijn vriendin.
Steven: Ik vond het een zeer geslaagde en originele opzet van het evenement en het proeven van de Alpha t.o.v. de andere Glenlivets was top! Dankbaar dat ik er bij mocht zijn!
Pernod: On June 1st, Dutch Guardians gathered for an exclusive tasting of the mysterious The Glenlivet Alpha. In order to excite their senses, various activities challenged their ability of sight, smell, taste, and feel. The highlight of the afternoon was the tasting of The Glenlivet Alpha, alongside other The Glenlivet expressions like The Glenlivet Nàdurra and The Glenlivet 21 Years Old. We would like to thank all attendees for making this afternoon memorable, with a special thank you to Art of Events for their ideas, organising and realising of this fantastic event together with Eefje Knibbeler (Jr. Brand Manager Whisky’s Pernod Ricard Nederland) and last but not least of course our Glenlivet Ambassador Wim de Ridder and his wife Marijke!